ماساژ ترکیبی چیست و چگونه انجام می شود؟

 ماساژ ترکیبی اغلب به یک ماساژ پایه روغنی در ترکیب با تکنیک های ورزشی ، کششی و فشاری گفته می شود. اینکه این ماساژ دقیقاً چیست، از ماسور به ماسور دیگر و از مراجعه کننده به مراجعه کننده دیگرمتفاوت است. این یک اصطلاح عمومی برای ترکیبی از تکنیک های بیش از یک سبک ماساژ است. اینجا در سالن ماساژ اُم ، ما ماساژ ترکیبی را به عنوان یکی از خدمات خود ارائه می دهیم. ما چندین ماسور با استعداد داریم که در این نوع ماساژ مهارت دارند. هر کس ترکیب را کمی متفاوت انجام می دهد و در واقع نوع و دلیل این ترکیب به نیاز مراجعه کننده بستگی دارد. زیرا این یک ماساژ کاملا فردی است و بر اساس نیاز هر شخص تکنیک های آن چیدمان میشود تا بهترین نتیجه و عملکرد از ماساژ حاصل شود.

ماساژ ترکیبی شامل چه سبک هایی است؟

در سالن ماساژ اُم ما ماساژ ترکیبی را به صورت ترکیبی از تکنیک های کشش ماساژ تای + ماساژ سوئدی روغنی + ماساژ بافت عمیق و ماساژ شیاتسو تعریف می کنیم. این یک ماساژ با رویکرد بهبودی و احساس سرخوشی است در این ماساژ تمرکز بیشتر روی مفاصل، ستون فقرات و موازین کلی سیستم های اسکلت ، عضلات و دستگاهای گردش خون و لنفاوی بدن است. هدف از این ماساژ کمک به بازگرداندن انعطاف پذیری بدن است.

جریان خون و جریان لنف افزایش داده میشود عضلات ورز داده میشوند تاندون ها ، ربات ها و مفاصل به آرامی کشیده می شوند که متاسفانه اغلب در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرند که ماه‌ها یا حتی سال‌ها برای برخی افراد کشیده نشده‌اند. ماساژ می تواند کمی درد داشته باشد، همانطور که کشش می تواند کمی درد داشته باشد. ما این مقدار باید در حیطه و نهایت تا آستانه تحمل شخس ماساژ گیرنده باشد و بیش از آن ممکن است خطر ناک باشد.

درعلم پزشکی کاملاً واضح است که گسترش ( کشش ) مفاصل تا حد درد شدید می تواند باعث آسیب شود. بهترین راه برای بازگرداندن انعطاف پذیری کامل، یک سری جلسات است که هر جلسه به طور تدریجی فاصله اتصال را افزایش می دهد و در این صورت است که نتایج می تواند شگفت انگیز باشد. گاهی اوقات با یک کشش خوب، ستون فقرات یا مفاصل مشکل دار خود را دوباره تنظیم می کنند ( اشاره به علم کایروپرکتی ). گاهی اوقات ممکن است چند جلسه طول بکشد اما تصور کنید که میخواهید فرایند تخریبی چندین ساله یا جندین ماهه را بر طرف کنید.

ماساژ پیشگیری بهتر از درمان

ماساژ ترکیبی جایگزین خوبی برای پیشگیری از آسیب های فیزیکی و الزام مراجعه به پزشک کایروپراکتیک است. بطوریکه بسیاری از مشتریان ادعا می کنند که این ماساژ موثرتر از بسیاری درمان های تهاجمی مثل جراحی ها است. ماساژ ترکیبی می تواند وضعیت بدن را ثابت کند و درد را تسکین دهد. دیدن لبخند روی صورت مردم هنگام خروج از سالن ماساژ بسیار لذت بخش است. می دانم که ماساژ ترکیبی واقعا به مراجعین کمک می کند و درد را برطرف می کند. این اثرات محبوب ترین ماساژی است که ما در سالن ماساژ اُم ارائه می دهیم.

ماساژ ترکیبی به این دلیل نامیده شده که ماساژ بافت عمیق را با ماساژ کششی ترکیب می کند. فواید پزشکی کشش و فشار به خوبی شناخته شده است و توسط علم پزشکی هم تأیید شده است. علاوه بر افزایش انعطاف پذیری و تسکین درد، کشش می تواند جریان خون را به مفاصل اندام ها و عضلات را افزایش دهد. حرکات کششی می تواند به مبارزه با آرتریت کمک کند و باعث تحریک عصبی اندام ها شود. انعطاف پذیری نیز با طول عمر و کیفیت زندگی ارتباط زیادی دارد.

ماساژ ترکیبی یک سبک مدرن است، اما ریشه در تکنیک های ماساژ کلاسیک آسیایی و اروپایی دارد. در بسیاری از مراکز تخصصی ماساژ ترکیبی به ماساژی اطلاق می شود که ترکیبی از ماساژ تایلندی و سوئدی است. این سبک اغلب Table Thai یا تایلندی سوئدی نامیده می شود و این ترکیب شبیه به ماساژ ترکیبی ما در سالن ماساژ اُم است. اما به جهت تاثیر گذاری بیشتر ترکیباتی از تکنیک های شیاتسو ، دیپ تیشو هم به آن اضافه کرده ایم.

ماساژ ترکیبی ورزشی

برخی از ماساژوها دارای پیشینه پزشکی ورزشی هستند. این درمانگران یک ماساژ ترکیبی انجام می دهند که معمولاً روی یک گروه عضلانی خاص درگیر با یک ورزش خاص تمرکز دارد. در این نوع  ماساژ ترکیبی ماسور ما علاوه بر سبکهای گفته شده از تکنیک های ورزشی نیز در ترکیب خود استفاده میکند و نتیجه را برای مراجعه کننده مطلوب تر میکند.

ماساژ هر سبکی که باشد، خواه نواقصی نسبت به نیاز مراجعه کننده خواهد داشت اما ماساژ ترکیبی باید بر روی مفاصل، ستون فقرات و هم ترازی کلی عضلات و سیستم اسکلت و دستگاه های گردش خون و لنف تمرکز داشته باشد. ماساژ ترکیبی به شدت فردی است. بسیار مهم است که مراجع قبل از شروع جلسه نیازهای خود را با ماسور در میان بگذارند. در طول ماساژ مهم است که با ماسور خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که به نیاز های مشتری کاملا توجه شده است. ما همیشه بهترین ها را برای مشتریان خود می خواهیم. ما آرزو می کنیم که آنها را با وضعیت بهتری نسبت به زمانی که برای اولین بار به ما مراجعه کردند ببینیم.

 

آموزش ماساژ ترکیبی

آموزش ماساژ ترکیبی

بیشتر بدانید : آموزش ماساژ ترکیبی و معرفی تکنیک ها

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *