پدیکور

پدیکور چیست و چگونه انجام می شود؟ پدیکوریست کیست؟

در ابتدا به معنی و مفهوم “پدیکور” اشاره میکنیم پدیکور به انجام یکسری اعمال و کارها بر روی پا ( ناخن ها و کف پا  )  گفته می شود و برای رسیدن به اهداف ، پیشگیری از بیماری ها و آسیب ها و حفط سلامت ناخن ها در وحله اول و همچنین افزایش زیبایی و طراوت پاها گفته می شود. پدیکور تاریخچه ای 4000 هزار ساله در تمدن های مختلف دارد که در مقاله ای جداگانه به آن خواهیم پرداخت.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم روش ها و ابزارهای متنوعی برای انجام خدمات پدیکور به وجود آمده است که تمام این روش ها و ابزار ها برای راحتی شما، سرعت بخشیدن به این خدمات و با کیفیت تر شدن نتیجه کار مورد استفاده قرار میگیرد.

پدیکوریست به فردی گفته می شود که در این زمینه ( خدمات ناخن ) آموزش تخصصی دیده و تخصص و علم کافی برای انجام این خدمات ( پدیکور و… ) را دارد و واجد شرایط انجام این خدمات می باشد.

اما باید گفت که ابزار و روش های متنوع و فراوانی برای انجام خدمات پدیکور در بازار وجود دارد که ما در مجموعه اُم از روش های به روز و مواد و ابزار های با کیفیت این خدمات استفاده میکنیم تا بهترین خدمات را به شما عزیزان اراِئه دهیم.

ابزار اصلی خدمات پدیکور به طور کلی شامل این موارد می باشد اما در کنار این ها میتوان موارد دیگر میز به کار برد. دستگاه سوهان برقی / سر سوهان های متنوع برای پدیکور / بافر / بافر پولیش / ناخن گیر / نیپر / قیچی / سوهان دستی مخصوص پدیکور / پوشر یا عقب زن / مواد لایه بردار / لوسیون های متنوع

به طور کلی خدمات پدیکور شامل نظافت و رسیدگی، پیشگیری و یا درمان ناخن های پا ها میباشد که روش های خاص خودش را دارد که به طور کامل به آن میپردازیم.

میخواهیم درباره روش های انجام کار و همینطور اهدافی که در انتها به آنها خواهیم رسید هم برای شما صحبت کنیم. اول از پدیکور ناخن پا شروع میکنیم در پدیکور ( ناخن های پا ) ما از به روزترین روش در دنیا استفاده میکنیم که معروف به سبک روسی است چرا چون این سبک تمیزترین و باکیفیت ترین روش در دنیا است. علاوه بر کیفیت پایانی کار به موارد بهداشت فردی در رابطه با مراجعین هم توجه ویژه ای شده که در نهایت هیچ گونه عوارض قارچی یا باکتریایی شمارو تهدید و یا بین مراجعین انتقال پیدا نکنه این سبک با همین نام “سبک روسی” در دنیا شهرت پیدا کرده.

اما خود این سبک هم ( سبک روسی ) روش های مختلفی برای انجام و نتیجه گیری دارد که ما به بخشی از آن میپردازیم که در مجموعه سالن ماساژ اُم از آن استفاده میکنیم.

در این روش کار به صورت کاملا خشک و بدون مرطوب کردن ناخن ها با آب یا مواد انجام میشود این مراحل وجود دارد کوتاه کردن ناخن ها / فرم دهی ناخن ها / صیقل دادن به صدف ناخن(از بین بردن شاخ های صدف) / جدا کردن کوتیکول و پاک کردن صدف از تیریگی ها / پولیش صدف ناخن

کوتیکول چیست؟ پوست مرده و اضافه ی دور بالشتک های ناخن و محل رویش ناخن که هر سه هفته بعد از جداسازی مجدد کاملا رشد میکند را کوتیکول میگویند.

تیریگی ناخن چیست؟ پوست های مرده و اضافه زیر کوتیکول و محل بین ناخن و بالشتک ها است

بالشتک ناخن چیست ؟ گوشت کناری و زیری ناخن که دارای عروق خونی و عصبی میباشد و نگهدارنده ی ناخن است.

امید واریم این توضیحات کاربردی برای درک بهتر و شناخت این خدمات برای شما کافی بوده باشه و اهمیت این خدمات رو برای سلامت و زیبایی ناخن ها بهتون منتقل کرده باشه.

 

پدیکور

پدیکور

روش انجام خدمات پدیکور ناخن ها

  1. با ناخن گیر یا نیپر مخصوص ناخن های پا را به اندازه ی دو میلیمتر بالاتر از سطح بالشتک کوتاه میکنیم.
  2. با سوهان دستی مخصوص پدیکور ناخن ها را فرم میدهیم جوری که بعد از بلند شدن دچار فرورفتگی داخل بالشتک نشود.
  3. با استفاده از بافر با زبری کم روی صدف ناخن ها را صیقلی میکنیم و شاخک های صدف را از بین مبیریم.
  4. با عقب زن کوتیکول ها رو عقب میزنیم و به اصطلاح چاکسازی میکنیم.
  5. با استفاده از بافر با درجه زبری کم تیریگی ها را برمیداریم.
  6. با استفاده از سوهان برقی و سر سوهان های مخصوص زیر کوتیکول ها را تمیز میکنیم.
  7. با استفاده از قیچی یا نیپر کوتیکول ها را برمیداریم.
  8. با استفاده از بافر پولیش سطح صدف را کاملا صیقلی میکنیم.

 

پدیکور

پدیکور

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *