کفسابی

کفسابی چیست و انواع آن کدام است؟

در ناحیه کف پا برای سلامت و طراوت پوست با هدف درمان انواع خشکی و ترک های عمیق پدیکور انجام می دهیم که به اصطلاح به آن “کفسابی” میگوییم. روش انجام این کار بدین شکل است که با استفاده از ابزار و مواد گذاری مناسب صورت میگیرد که در ادامه به آن ها میپردازیم. اما در ابتدا باید تشخیص درست و اصولی نسبت به آسیب ها و ناهنجاری هایی که اتفاق می افتد داشته باشیم و سپس برای بهبود و سلامت کف پا کار آغاز می شود و با در نظر گرفتن روش های کم ریسک کار کفسابی را شروع می کنیم.

بیماری هایی همچون دیابت و ناراحتی های پوستی و حساسیت های مزمن ممکن هست که انجام کار را با ریسک های زیادی روبرو کند که اگر پدیکوریست تخصص لازم را نداشته باشد ممکن است آسیب های جبران ناپذیری را ایجاد کند. تا اینجا با مفهوم کفسابی آشنا شدیم، در ادامه انواع روش های کفسابی را بررسی می کنیم.

روش های کفسابی

در کفسابی پا، ما به دو روش خشک و خیس کار را انجام می دهیم که در هر کدام از این روش ها، لوازم و سبک ها متفاوت است. حال سوالی که با آن مواجه می شویم این است: آیا کفسابی به روش خیس و کفسابی به روش خشک در نتیجه نهایی کار تفاوتی دارند یا خیر؟ که در ادامه به آن می پردازیم.

روش خیس یا wet

این روش برای مورد های بدون بیماری های قارچی و عفونی و فقط برای لایه برداری های سبک انجام می شود تا هم نتیجه عالی به دست بیاریم و رضایت مراجعه کننده را جلب کنیم و هم احساس طراوت و شادابی را به پوست پاها برگردانیم.

یک متخصص کفسابی برای انجام کفسابی به روش خیس به حداقل ابزار هایی نیاز دارد که عبارتند از:

  • حوضچه آب
  • مواد شوینده و کوکتل
  • سوهان دستی مخصوص کفسابی با درجه زبری متوسط و نرم
  • بافر و سر سوهان نرم کفسابی
  • لوسیون و لایه بردار

روش خشک یا dry

این روش برای آسیب های شدید و ترک ها و پوست هایی با ناهنجاری شدید خاص کف پا استفاده می شود زیرا این نوع آسیب ها در روش خیس ممکن است از نظر آلودگی قارچی و باکتریایی مورد حمله قرار گیرد و یا با تماس آب آلودگی قارچی به عفونی تبدیل شود. به همین دلیل خدمات کفسابی در این روش با کفسابی خیس کاملا متفاوت است. از طرفی ابزار های مورد استفاده در این روش با روش کفسابی خیس متفاوت است، این ابزار ها عبارتند از:

  • کلوس ریموور
  • تیغ
  • دستگاه سوهان برقی
  • سروهان های مخصوص کف سابی
  • لوسیون و لایه بردار آنتی باکتریال
کفسابی

کفسابی

چه نکاتی را باید بدانیم؟

یکی از نکات مهمی که در زمینه کفسابی کف پا باید حتما در نظر گرفته شود آن است که درصورتی که کف پا دارای زخم های عمیق و دیابتی است از هیچ نوع موادگذاری استفاده نمی شود و جزء ممنوعیت های کار خدمات کف سابی هست.

البته این روش هایی که در بالا توضیح داده شده تماما به صلاح دید پدیکوریست انجام می شود و ممکن هست که ترکیبی از این روش ها انجام گیرد زیرا هدف رضایت مراجع و کسب بهترین نتیجه است و روتین ثابتی ندارد.

اما ماهیت این نوع خدمات مراقبتی است و باید خدمات پدیکور و کفسابی پا برای پیشگیری از ایجاد آسیب و بیماری انجام گیرد و این خود نیازمند انجام روتین و مداوم آن است. این سبک از خدمات نیاز روز جامعه ی امروزی است زیرا شرایط زندگی دستخوش تغیرات خاصی شده مثل ساعت های طولانی که پاهای شما قراره تو کفش زندگی کنند نه به جنسیت  و نه سن مربوط می شود بلکه به حفظ سلامت و کیفیت زندگی شما مربوط می شود.

پدیکور فراتر از خدمات زیباییست و نوعی پیشگیری برای حفظ سلامت پا ها می باشد که می توانیم با انجام مداوم آن از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کنیم و زندگی بهتر و باکیفیت تری را تجربه کنیم به علاوه انجام پدیکور حس سبکی، آرامش، طراوت، زیبایی و اعتماد به نفس بالا به شما هدیه می دهد.

مراحل انجام خدمات کفسابی به روش خیس

تا اینجا با مفهوم کفسابی خیس آشنا شدیم و ابزار های مورد استفاده در این نوع کفسابی را بررسی کردیم. حال میخواهیم مراحل انجام کفسابی خیس و استفاده از ابزار فوق را بررسی کنیم که این مراحل به شرح زیر است:

  1. پاها در حوضچه آب قرار میدهیم تا به طور کامل نرم شود.
  2. با استفاده از سوهان کف سابی پوست های مرده کف پا را برمیداریم.
  3. با استفاده از سوهان برقی و سرسوهان نرم بافری پوست را نرم و صیقلی میکنیم.
  4. از لایه بردار استفاده میکنیم تا نرمی پا را تثبیت کنیم.
  5. در انتها از کرم و لوسیون برای ماساژ و خون رسانی کف پا استفاده میکنیم.

مراحل انجام خدمات کفسابی به روش خشک

تا اینجا با مفهوم کفسابی خشک آشنا شدیم و ابزار های مورد استفاده در این نوع کفسابی را بررسی کردیم. حال میخواهیم مراحل انجام کفسابی خشک و استفاده از ابزار فوق را بررسی کنیم که این مراحل به شرح زیر است:

  1. در این روش بدون قرار دادن پا درون آب و کاملا خشک کار را آغاز میکنیم.
  2. از سوهان برقی و با استفاده از سر سوهان های مخصوص کف سابی خشکی و آسیب های کف پا را برمی داریم.
  3. با استفاده از کلوس ریموور پوست های مرده ی پا را نرم و آماده جداسازی می کنیم
  4. با توجه به آسیب های موجود در کف پا میزان موادگذاری و استفاده از ابزار خاص را تعیین می کنیم. بنابراین هیچ محدودیتی برای پدیکوریست وجود ندارد.
  5. در انتهای کار با استفاده از لایه بردار و لوسیون نرمی و طراوت پا را تثبیت می کنیم.

 

کفسابی

کفسابی

در انتهای کلام لازم است یادآور شویم خدمات ناخن از جمله پدیکور و کفسابی به سلامت ناخن ها کمک می کند. برای بیشتر افرادی که این خدمات را دریافت می کنند، جنبه درمانی و سلامت پاهایشان اهمیت فراوانی دارد. ما در سالن ماساژ اُم علاوه بر آرامش روحی و جسمی شما، به فکر سلامت پاهایتان نیز هستیم و خدمات ناخن شامل مانیکور ، پدیکور و کفسابی را برای خانم ها و آقایان محترم بصورت کاملا تخصصی ارائه می دهیم. برای مشاهده جزئیات خدمات مرکز اینجا را کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *