ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی یکی از مشهورترین شاخه های ماساژ و مشهورترین آن از نوع ماساژ غربی است.

همانطور که از نامش مشخص است از کشور سوئد آغاز شده است ، در سال 1830 بود که یک فیزیولوژیست و شمشیرباز سوئدی این سبک را ابداع کرد. بیست سال پس از آن این سبک توجه دو برادر آمریکایی که از قضا پزشک هم بودند را جلب کرد، در بررسی ها آن دو به فواید آن آگاه شدند. در نتیجه به وسیله این دو نفر بود که ماساژ سوئدی به آمریکای شمالی معرفی و در آن جا به مرور زمان مشهور شد.

ماساژهای ورزشی، ماساژ بافت عمیق، ماساژ آروماتراپی از سرشناس ترین ماساژ هایی هستند که از ماساژ سوئدی الگو گرفته اند.

در ماساژ های شرقی ما شاهد آن هستیم که ماساژتراپیست با تمرکز بر کانون های انرژی بدن به ریکاوری انرژی های از دست رفته میپردازد، در سبک سوئدی ماساژور از این سبک در جهت افزایش گردش خون و از بین بردن گرفتگی های عضلات استفاده میکند.

ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی

فواید ماساژ سوئدی

جدای از مواردی که بالاتر ذکر شد ، ماساژ به سبک سوئدی مزایای متعدد دیگری دارد.

در این سبک هدایت خون به قلب، بافت ها ، اندام ها و عضلات تشدید شده و در نتیجه به کمک آن اسیدلاکتیک که منجر به گرفتگی است خارج میشود. درکنار این مورد به سم زدایی هم کمک می نماید.

با یک جلسه سی تا شصت دقیقه ای در هفته ، ماساژ  سوئدی متواند آرامشی عجیب به شما تزریق کند و مرهمی بزرگ برای مشکلات عصبی باشد.

پیشتر توضیح دادیم که ماساژ ورزشی از ماساژ سوئدی الگو پذیرفته ، پس اینکه این سبک نیز توانایی قابل توجهی در بهبود مشکلات ناشی از ورزش دارد، هرچند که ماساژ ورزشی تاثیر بیشتری دارد.

موارد منع

علی رغم محاسنی که ماساژ سوئدی دارد اما داشتن شرایط و بیماری هایی منجر میشود که ما اکیدا از انجامش پرهیز کنیم.

افراد سرطانی ، کسانی که سابقه سکته ماساژ قلبی و مغزی داشته اند ، محل واریس شدید ، بیماری های ویروسی مثل آنفولانزا ، افراد مبتلا به دیابت که انسولین استفاده میکنند ، هموفیلی و کسانی که فشار خونشان بالاست.

ضمنا در بعضی محل های بدن مانند زیربغل ، خمیدگی پشت زانو و آرنج ، زائده آکرومیون کتف ، ناحیه جلوی گردن و در جانباز های عزیز در محل تَرکِش.

اصول و نکاتی در مورد ماساژ

در ابتدا باید ذکر کرد با اینکه این ماساژ فواید فراوانی دارد اما اگر توسط افراد غیر حرفه ای و آماتور انجام شود ، ممکن است آسیب به فرد بسیار شدید باشد!

زمان استاندارد برای این ماساژ مابین پنجاه تا شصت دقیقه است هرچند که اگر تا نود دقیقه هم به طول بیانجامد موردی ندارد.

با آنکه برای یک ماساژ بهتر ترجیح این است که برهنه باشید. اما اگر نسبت به این موضوع حساسیت دارید هیچ کس حق مجبور کردن شما را ندارد. ماساژور میتواند شما را حتی با لباس های نخی و نازک ماساژ دهد.

بهتر است که محیط ماساژ ، گرم و آرام باشد. راحتی آن نیز باید قابل قبول باشد.

ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی

حرکات در ماساژ سوئدی

در این سبک حرکات چند دسته هستند، هرچند که از آنها بصورت ترکیبی نیز میتوان کمک گرفت.

از مهم ترین حرکات باید به : افلوراژ ، فشار ، ضربه ، لرزش و اصطکاک اشاره کرد. بعضی حرکات که تاثیر کم تری دارند شامل کشش و خم شدن هستند.

در افلوراژ برای مدتی طولانی و با کف دو دست مالش انجام میشود. فشار با شل شدن عضلات و افزایش گردش خون همراه است. حرکت ضربه با کف انگشتان به جهت تحریک و آزاد شدن عضلات صورت می یابد. در لرزش با دست یا به کمک یک دستگاه حرکات سریعی روی پوست فرد اتفاق میافتد. حرکت اساسی دیگر اصطکاک است که شامل حرکات سریع با فشار است که به کمک آن گره های عضلات از بین میروند.

در انتها وظیفه خود میدانم که دوباره یادآوری کنم که برای انجام این کار تخصص لازم است ، اگر آماتور هستید از انجام آن برای زمان های طولانی بپرهیزید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *