بادکش سرد و گرم

بادکش گرم و سرد چیست ؟ ویژگی ها و تفاوت ها

در مقاله قبل به معرفی بادکش پرداختیم. در اینجا میخواهیم ویژگی ها و تفاوت های بادکش گرم و سرد را بررسی کنیم. اول از هرچیز ببینیم بادکش چه عملی انجام میدهد. در واقع بادکش با ایجاد خلاء درون فنجان یا کاسه خود پوست را به سمت داخل خود یا اصطلاحا بالا میکشد. این عمل باعث افزایش گردش مایعات در آن ناحیه میشود و به رفع گرفتگی ها و انقباضات عضله کمک میکند. در برخی موارد هم به جای فشار مثبت از آن استفاده می شود که درد کمتری به نسبت فشار مثبت دارد.

اما حال نکته اصلی این موضوع تفاوت بین بادکش گرم و سرد چیست بادکش درد از پمپ های مکنده دستی یا برقی برای ایجاد خلاء در لیوان یا کاسه بادکش استفاده می کند و تنها به گرمای ایجاد شده توسط افزایش خون افاقه میکند. اما در بادگش گرم از پنبه الکل و با گرم کردن داخل لیوان خلاء ایجاد میشود که این روش گرمای بیشتری نسبت به روش سرد به ناحیه انتقال میدهد.

از نظر بهداشتی بادکش گرم به دلیل استفاده از الکل و آتش بهتر و بیشتر حالت استرلیزه دارد و امکان عفونت ها و قارچهای پوستی را به شدت کاهش میدهد. اما احتیاج به موارد مراقبت و رعایت احتیاط است چون در صورت بروز اشتباه امکان اینکه شخص دچار سوختگی شود زیاد می شود.

 

بادکش گرم برای چی و چه اشخاصی مناسبه

بطور کلی بادکش گرم برای تاثیر گذاری عمیق تر بافت ها مناسب تر است. ولی باید دقت داشت از این روش برای افراد کهنسال و یا دارای بیماری های زمینه ای مثل دیابت و واریس نباید استفاده کرد .

نکته : این روش برای افراد دارای اضافه وزن بالا که طبع سرد و تر دارند ممکن است پیامد هایی مثل کبودی های شدید و تاول همراه باشد.

ابزار بادکش شیشه ای - بادکش گرم

ابزار بادکش شیشه ای – بادکش گرم

بادکش سرد برای چی و چه اشخاصی مناسبه

از این روش در مقیاس کوچک برای صافی پوست ( پوست پرتقالی ) و بهبود چین و چروک صورت استفاده میشود و به خاطر کشش ملایم و افزایش جریان خون سطحی به جوانسازی و بازسازی سلولهای پوست کمک می کند. طرفدار زیاد این سبک از بادکش در سالن های زیبایی یافت می شوند و بیشتر مورد استفاده بانوان است.

ابزار بادکش پمپی

ابزار بادکش پمپی – بادکش سرد

ابزارشون چه فرقی داره 

بهترین نوع ابزار بادکش گرم از نوع شیشه ای و یا سنگی است که که هم نظافت آنها راحت است و هم مقاومت خوبی دارند. البته نوع سنگی آن که از جنس سنگ بیان است قدرت نگهداری دمای بیشتری دارد

برای انجام بادکش سرد هم ارزانترین و باکیفیت ترین آنها ابزار سیلیکونی است که هم قابل نظافت تر و هم قابل کنترل تر از نمونه های دیگر آن است.

فایده و نتیجه شون چه فرقی داره

معمولا تاثیر گذاری هریک بیشتر به اطلاعات شخص کاربر( ماسور) منتهی می شود که با علم و عمل خود بهترین را برای تاثیر بیشتر و بهتر انتخاب کند و با شناخت کامل از هر دو نوع را در دست داشته باشد و با توجه به شرایط و نیاز مخاطب خود انتخاب کند که استفاده از کدام بهتر و تاثیر گذار تر است.

نکته : مهمترین موارد احتیاط درباره استفاده از این ابزار برای کسانیکه است که چاق هستند یا به بیماری های زمینه ای مثل دیابت ، فشار خون ، غلظت خون ، استفاده از داروهای ضد انعقاد دارند ، واریس و.. دارند علاوه بر اینکه باید با احتیاط انجام شود می بایست از پزشک معالج دستورالعمل داشته باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *