ماساژ سر و صورت

ماساژ سر و صورت

امروزه در قرن بیستم ، عده کثیری از افراد در هر کشوری و با هر نژادی نسبت به گذشته اهمیتی چندبرابری به پوست و صورت خود میدهند. عده ای سراغ کشیدن پوست و عمل پلاستیک میروند ، بعضی ها هم از مواد آرایشی کمک میطلبند. اما امروز میخواهم موردی سالم تر و طبیعی پیشنهاد کنم. ماساژ سر و صورت!

ماساژ سر و صورت پیشنهادی فوق العاده برای کاهش تنش های ذهنی و حفظ شادابی پوست است. این موضوع بخاطر تحرک پایین این بخش از پوست است که با ماساژ میتوان از افتادگی پیش از موعدش پیشگیری کرد و برای مدت طولانی تر سالم نگهش داشت.

نکته جالب تر درمورد این ماساژ ، این است که شما با دیدن چند فیلم آموزشی و با یکی از اعضای خانواده برای هم انجام داد و حتما لازم نیست که به سراغ تراپیست روید، مخصوصا با شیوع کرونا و قیمت هایی که هر روز گرانتر میشود.

 

فواید ماساژ سر و صورت

ماساژ سر و صورت آنقدر خاصیت دارد که میتوانم مقاله ای مجزا را به آن اختصاص دهم ، آن هم امروزی که روش های مبتنی بر مواد شیمیایی در جامعه غالب شده.

درمان باورنکردنی اختلالات خواب یکی از مهم ترین خواص این ماساژ است.

به تازگی مشخص شده که این ماساژ در حفظ سلامت مو و رشد آن تاثیر قابل توجهی دارد و روند ریزش مو برای افرادی که حداقل یک بار در هفته به سراغش میروند کمتر از باقی افراد است.

یکی از بیماری هایی رایج در کشورمان ، سردرد های عصبی و میگرن است. ماساژ سر میتواند به مانند یک آرامشبخش برای شما عمل کند و البته مضرات دارو را هم نداشته باشد.

اگر از فراموش کردن رنج میبرید و متناوبا چیزی از یادتان میرود ، این ماساژ کمک کننده بزرگی خواهد بود. بعضا دیده شده که در کنار تمرین های دیگر به افراد ، برای پیشگیری از آلزایمر این ماساژ پیشنهاد شده.

تنفس بهتر و کاهش فشار خون از نتایج روتین اکثر ماساژ هاست که درمورد ماساژ سر و صورت هم صدق میکند.

 

چگونگی این ماساژ و انواع آن

در ماساژ سر و صورت اینکه دست ها کاملا تمیز باشند و آنها حرارتی حداقلی داشته باشند بسیار موثر خواهد بود.

این ماساژ باید با آرامش و روی استخوان سر پیش برود ، اکثر تراپیست ها با حرکات دایره ای این قسمت از کار را پیش میبرند.

جهت حرکت در این ماساژ معمولا از گردن به سمت بالاست.

 

این ماساژ تنوع متفاوتی دارد که ویژگی همه آنها سادگی است، یعنی آنکه با تمرین میتوانید برای خانواده انجام دهید.

ماساژ طرفین سر که طب آن سه سانتی متر بالاتر از هردو گوش را پیدا کرده و با حرکت عمقی و دایره ای کار را پیش ببرید.

در ماساژ پیشانی از قسمت رویش مو به سمت بالا با هردو دست و به مدت سی ثانیه با فشار کم ماساژ دهید.

برای تخلیه لنفاوی نیز میتوانید استخوان سر را از پشت پیدا کرده و با حرکات دایره ای این کار را هم انجام دهید.

 

نکاتی درمورد این ماساژ

منطقه هدف این ماساژ سر و صورت است ، مناطقی حساس. پس فشار وارده نباید از حد مجاز افزون تر باشد، به این نکته دوچندان دقت کنید.

ترجیح بر آن است که ناخن های خود را پیش از این ماساژ کوتاه کنید ، درغیر اینصورت، میتوانید حرکات را بدون دخالت ناخن انجام دهید.

در کنار این نکات ، استفاده از روغن ها در این ماساژ عملی عادی است. استفاده از روغن هم بخاطر فوایدشان و هم بخاطر بوی مطلوب پیشنهاد میشود.

روغن آووکادوو ، نارگیل و هسته انگور از بهترین انواع روغن هایی است که میتوانید استفاده کنید ، اما اگر دسترسی نداشتید ، حتی روغن زیتون هم میتواند مفید واقع شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *