ماساژ بافت عمیق

ماساژ بافت عمیق

ماساژ بافت عمیق یکی از انواع ماساژهایی است که الگو پذیرفته از ماساژ سوئدی است. تفاوت اصلی این دو ماساژ در آن است که در بافت عمیق یا همان دیپ تیشو فشار عمقی سبب از بین رفتن تنش های عضلانی میشود.

در این ماساژ عمده تمرکز تراپیست بر ماساژ ماهیچه ها ، تاندون ها و فاسیا ها می باشد. فاسیا لایی است که در اطراف استخوان و مفاصل واقع شده و وظیفه حفاظت از آنان را عهده دار است.

پزشکان معتقد هستند که هنگام ایجاد تنش عضلانی یا آسیب دیدگی در تاندون و رباط ها ، اتفاقاتی میافتد که سبب چسبندگی در این نواحی میشود. این موضوع  باعث میشود که در امر گردش خون مشکلاتی ایجاد شود و بدنبال آن گرفتگی ها با درد همراه شوند. یکی از موارد کاربرد این ماساژ که در ادامه بصورت مفصل تر به آن می پردازیم ، همین مورد است.

اگر دچار آرتروز هستید و فرصت ورزش و سایر برنامه های درمانی را ندارید ، ماساژ بافت عمیق را به شما پیشنهاد میکنم. طی بررسی ها و پرسش از سی هزار نفر که به آرتروز دچار شده اند و از این ماساژ استفاده کرده اند ، درمان سریعتر و آسان تر از مواردی مثل ورزش ، آب درمانی ، دارو و دیگر موارد حاصل میشود.

فواید ماساژ بافت عمیق

بالاتر دو مورد از فایده های آن را ذکر کردم، از بین بردن چسبندگی و کمک اساسی در درمان آرتروز.

برای سیاتیک و رفع درمانش میتوانید حسابی روی این ماساژ حساب کنید.

اگر دچار گرفتگی در ماهیچه زردپی ، سرینی ، چهارسر یا دوقلو هستید میتوانید برای رفع گرفتگی به سراغ این مورد بروید.

برای ورزشکارانی که آسیب دیدگی پیدا کرده اند هم این مورد پیشنهاد میشوند تا در کنار ریکاوری زودتر آمادگی خود را باز یابند.

ماساژ بافت عمیق

ماساژ بافت عمیق

موارد منع از ماساژ بافت عمیق

افرادی که مشکلاتی در لختگی خون دارند مثل کسانی که به ترومبوف لبیت و انواع آن دچار هستند.

افرادی که جدیدا عمل جراحی داشته اند.

بیماری های عفونی با زخم باز.

زنان باردار و افرادی که به پوکی استخوان مبتلا هستند.

حرکات ماساژ بافت عمیق

عمده حرکات در دیپ تیشو نشات گرفته از ماساژ درمانی کلاسیک میباشد ، با این تفاوت که حرکات آهسته تر و البته عمیق تر در نواحی درد قرار دارد.

اگر بخواهم جزئی تر ذکر کنم : اصطکاک روی بافت آسیب دیده ، فشار روی بافت و ماهیچه با سر انگشتان و شست دست و کشیدگی های عمیق از انواع متد هایی است که در این ماساژ بکار بسته میشوند.

ماساژ بافت عمیق

ماساژ بافت عمیق

نکاتی درمورد ماساژ عمیق

اگر میخواهید تازه ماساژ را آغاز کنید و حساسیت هایی نسبت به لمس بدنتان دارید ، این ماساژ بهترین شروع نیست. پیشنهاد ما این است که با ماساژ سوئدی آغاز و با دیپ تیشو ادامه دهید. این ماساژ به حرکات عمقی نیاز دارد که پوشیدن لباس در آن میتواند از انجام درست جلوگیری کند.

این ماساژ از انواع ماساژ هایی است که درمان لحظه ای نخواهد بود، شما اگر برای چند روز همچنان بهبودی حاصل نشد ، نباید متعجب باشید چرا که بعضا این ماساژ با گذشت چهل و هشت ساعت به رفع گرفتگی منجر میشود، اگر چنین نشد حتما با ماساژور خود در تماس باشید.

بعد از این ماساژ ؛ آب زیاد بخورید، خوردن فراوان مایعات به خروج سموم کمک میکند.

ممکن است از شما خواسته شود حین ماساژ نفس عمیق بکشید! تعجب نکنید چرا که اینکار کمک زیادی در روند ماساژ به شما خواهد کرد.

در پایان باید ذکر کرد که ماساژ عمیق از تکنیکی ترین انواع ماساژهاست ، صرفا افراد با تجربه و حرفه ای میتوانند در این زمینه به شما کمک کنند ، پس به هرکسی اعتماد نباید کرد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *