ماساژ شمع

ماساژ شمع چیست و چه فوایدی دارد؟

امروز میخواهیم ماساژ شمع را بررسی کنیم، این ماساژ یکی از انواع جدید ماساژ است که در مدت کوتاهی طرفداران پرشماری برای خود دست و پا کرد.

شاید دیده باشید که برای روان کردن بدن بعضا از روغن ها استفاده شود ، در این ماساژ اما روغن ها جایی نداشته و از شمع هایی خاص استفاده میشود که به جای پارافین مواد متنوعی دارند.

یکی از مهم ترین فواید ماساژ شمع جوان نگه داشتن پوست است، در ادامه مفصل به مزایای آن میپردازیم.

در این روش به طور کلی شمع ذوب شده که تنها دو درجه از بدن گرم تر است روی بدن ریخته میشود. سپس تراپیست با حرکاتی آرام و ملایم پوست را ماساژ میدهد.

باتوجه به خاصیت نرم کنندگی شمع های خاصی که در این ماساژ استفاده میشوند ، آنها سریعتر جذب بدن شده و خستگی را از بین میبرند.

 

فواید ماساژ شمع

مهم ترین فایده این ماساژ همان جوان ماندن پوست است که برای هرکسی بسیار مهم میتواند باشد، افراد هزینه های متعددی میکنند تا پوست خود را جوان نگه دارند که اکثرا موقتی بوده اما در ماساژ  شمع با برنامه ریزی درست میتوانید به این مهم دست یابید.

ماساژ شمع یک تسکین دهنده مهم است که در آرامش یافتن بدن و بازیابی انرژی از دست رفته میتواند بسیار کارساز باشد.

بسیاری از مزایای شمع به مرور زمان خود را نشان میدهند ، مثلا برای کسانی که بی خواب هستند یا استرس شدید دارند ، این ماساژ توصیه میشود چرا که به مرور زمان باعث خواب آسوده  و از بین رفتن اضطراب میشود.

شاید برای شما هم خشکی طولانی مدت پوست اتفاق افتاده باشد ، اگر این موضوع شما را آزار میدهد قطعا این ماساژ کمک کننده خواهد بود.

جدای از موارد فیزیکی ، باید این نکته روحی را نیز اشاره کرد که ماساژ شمع میتواند گزینه ای بسیار جذاب برای تزریق مقداری عاطفه به زندگی شما باشد.

 

انواع ماساژ شمع و فواید اختصاصی آنها

ماساژ شمع به خاطر مواد متفاوتی که در آن استفاده میشود ، گونه های متفاوتی را نیز ایجاد میکند. روغن سویا ، روغن گل شمعدانی ، روغن آفتابگردان ، عصاره میوه گل ساعتی و روغن اسطوخودوس از مهم ترین انواع آن هستند.

ماساژ با عصاره اسطوخودوس یکی از بهترین راه ها برای کسب آرامش اعصاب است. ضمن آنکه این مورد در دفع تنش های عضلات نیز بسیار مفید واقع میشود.

عصاره میوه گل ساعتی یکی از بهترین موارد برای جوان کردن پوست شماست. پس اگر قصد دارید که برای جوان سازی ماساژ را امتحان کنید ، این مورد بهترین است.

اگر پوستی خشک دارید ، ماساژ با کمک روغن سویا بسیار برای شما مفید خواهد بود.

ماساژ با روغن آفتابگردان کمک خوبی برای رفع التهاب پوست است.

 

نکات ایمنی

باتوجه به اینکه در این ماساژ حرکات تراپیست از سایرین کمتر است ، پس موارد زیادی باقی نمیماند.

نکته مهم دمای شمع است که اگر بیش از اندازه باشد کل چرخه ماساژ را میتواند از حالت صحیح خارج سازد.

ماساژ شمع اکیدا برای بیماران سرطانی و بانوان باردار منع میشود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *