بادکش درمانی گرم

آموزش بادکش درمانی

در این مقاله قصد داریم به بررسی نکات مهم در زمینه آموزش بادکش درمانی و استفاده از ابزار مناسب ماساژ و بادکش بپردازیم. ابزار بادکش به عنوان یکی از کاربردی ترین ابزارهای کمکی ماساژ در اختیار ماسوران است و میتوان با آن از تاثیرات فشار منفی یا همان کشش در افزایش خون رسانی بافت ها و افزایش انعطاف پذیری عضلات استفاده کرد. در برخی موارد مثل تریگر پوینت ها نیز این ابزار کار آمد است و می توان از نقش آن بهره بسزایی برد.

برای شروع کار با این ابزار شما می بایست تعداد مشخصی از این ابزار را تهیه کنید که بهترین پیشنهاد حدود 14 عدد است که 2 عدد  سایز 2 و 4 عدد سایز 3 و 4 عدد سایز 4 و 4 عدد سایز 5 است. در کنار اینها به پنس و یا گیره نگه دارنده پنبه الکل و ظرف استیل پنبه اشاره اما کرد. در کنار اینها میتوانید از چراغ الکلی یا شمع برای آتش زدن سریع پنبه استفاده کنید تا سرعت و ظرافت کار شما را بالا ببرد.

انتخاب سایز مناسب برای هر قسمت بدن

یکی از مهمترین دلایل سایز بندی کاپ ها این است که ماسور بتواند به راحتی روی نواحی مختلف بدن با این ابزار کار کند و قدرت مانور آن کم نشود. به همین منظور میتوان بر اساس وسعت ناحیه ای که میخواهید روی آن بادکش بگذارید یا بصورت لغزان کار کنید از سایز های متنوع آن استفاده کنید.

 

بادکش

بادکش

چگونه ابزار بادکش را بهداشتی و استریلیزه کنیم؟

بطور حتم نظافت ابزارهای ماساژ یکی از مهمترین مواردی است که ماسور باید در آن جدیت داشته باشد تا علاوه بر جلوگیری انتقال بیماری های فردی از هر گونه حساسیت ها و آلرژی های پوستی هم جلوگیری کند. بهترین روش رعایت بهداشت برای ابزار بادکش شستشوی آن با مواد شوینده و خشک کردن آن است. حتی می توان قبل از استفاده با یک دستمال آغشته به الکل آنها را ضد عفونی هم کرد.

 

بیشتر بدانید : معرفی انواع ابزار بادکش شیشه ای / سیلیکونی / سنگی !؟

چگونه از سوختن بدن جلوگیری کنیم؟

احتمال ایجاد سوختگی یکی از شایع ترین مواردی هست که در صورت عدم رعایت نکات و موارد مهم پیشگیری ممکن است رخ دهد. برای جلوگیری از این اتفاق می بایست تسلط انجام این کار را با تکرار زیاد در زمان آموزش بالا برد و مواردی مثل خشک کردن کاپ ها بعد نظافت و یا دقت در نماندن آتش درون کاپ هنگام گرم کردن را مد نظر گرفت. البته موی بدن هم ممکن است باعث این ضایعه شود و میبایست قبل از انجام مراجع شیو کند.

 

نکات مهم قبل و بعد از انجام بادکش

1-      قبل از بادکش باید بدن شیو باشد چون باعث بی تعادلی کاپ ها میشود و احتمال سوختکی را افزایش می دهد.

2-      حتما استحمام کنید تا علاوه بر کاهش آلودگی های سطح پوست حساسیت ایجاد نشود.

3-      بعد از بادکش حداقل تا 8 ساعت دوش نگیرید. ( به دلیل باز شدن منافذ پوستی و احتمال عفونت )

4-      در صورت خارش یا سوزش از پماد های ضد حساسیت یا آنتی بیوتیکی مثل تتراسایکلین یا جنتامایسین استفاده کنید.

5-      برای برطرف شدن سریع کبودی بعد از 8 ساعت دوش آب گرم بگیرید و یا از کیسه آب گرم و ماساژ نوازشی مالشی استفاده کنید.

چطور می توانم حرفه ای بادکش انجام بدم؟

بطور حتم مهارت استفاده و کار با ابزار بادکش هم مانند دیگر مهارت های حوزه ماساژ نیاز به آموزش و تکرار و تمرین زیاد دارد. به همین منظور آموزشگاه ماساژ اُم دوره ها و کار گاه های تخصصی در این باره برگزار میکند تا علاقه مندان بتوانند از مزایای این ابزار در کار خود بهره ببرند.

به جهت آشنایی بیشتر با نحوه کار و محتوای این سرفصل های آموزشی میتوانید در لینک زیر ویدئو هایی از کارگاه های این سرفصل آموزشی را به تفسیر ببینید. برای ثبت نام با وب سایت آموزشگاه ماساژ اُم مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *