معرفی انواع ابزار بادکش

معرفی انواع ابزار بادکش شیشه ای / سیلیکونی / سنگی !؟

در مقالات قبل به معرفی بادکش و انواع آن پرداختیم. در اینجا به بررسی انواع ابزار بادکش می پردازیم. محبوب ترین و فراوان ترین نوع بادکش در حال حاضر نوع شیشه ای آن هست که هم به دلیل فراوانی تولید بومی و هم قیمت و تعداد بیشترین کاربرد رو در بین ماسور ها دارد. البته باید خاطر نشان کنم که از این ابزار برای بادکش گرم استفاده میشود و در کنار آن به پنبه الکل و پنس استفاده و لازم است.

در بین ابزار های بادکش سرد نوع سیلیکونی آن محبوبیت زیادی دارد و از آن بیشتر برای بادکش لغزان روی صورت استفاده میشود. شستشوی آنها بسیار راحت بوده و آسیب نمیبینند و اگر از دست ماسور یا بدن مراجع جدا شوند نمی شکنند.

بیشتر بدانید : بادکش گرم و سرد چیست؟

و اما در نهایت بادکش سنگی یکی از محبوب ترین و کمیاب ترین انواع بادکش است که در ایران کمتر دیده شده بسیار مفید و کار آمد است. برای بادکش گرم و با پنبه الکل و پنس گرم میشود و علاوه بر گرما میتوان از خاصیت سنگ بیان آن هم استفاده کرد.

تفاوت اصلی بین اینها متریال و میزان تاثیر گذاری آنها است که اولویت اول آن برای بدن بادکش سنگی ست و بعد شیشه ای و اگر برای صورت و پوستهای حساس استفاده می شود. بهترین گزینه استفاده از بادکش سیلیکونی است.

ابزار بادکش سیلیکونی

ابزار بادکش سیلیکونی

 کارکردن با کدام نوع بادکش راحت تر است؟

کار کردن با هر کدام نیاز به آموزش و تمرین زیاد دارد و شخص میبایست اصول کار را که در همه نوع یکسان است به درستی رعایت کند تا بتواند از خواص آن بهره ببرد.

برای افراد مبتدی بهتر است با مدل تمرین کنند و یا با حضور مدرس در کلاس تا برای خودشون و مراجع شون حادثه آفرینی نکنند.

از نظر بررسی قیمت ابزار بادکش گرم به نسبت بادکش گرم هزینه بیشتری دارند. البته این به تعداد کاپ های خریداری شده هم بستگی دارد. اما بطور حدودی در زمان نوشتن این مقاله برای تهیه یک ست 12 عددی کاپ شیشه ای به همراه پنس و ظرف پنبه الکل حدود 1.5 میلیون تومان باید هزینه کرد. ولی برای انواع سیلیکونی میتوان با کمتر از 1 میلیون تومان تهیه کرد.

اما اگر بخواهیم اشاره به آموزش کنیم و درباره دوره آموزش این ابزار بگوییم، در آموزشگاه ماساژ اُم این دوره آموزش در مقطع حرفه ای برگزار می شود. البته اشخاص برای گذراندن این دوره می بایست حداقل مدرک کاربر ماساژ را داشته باشند و تجربه کافی در انجام تکنیک های ماساژ با دست را به دست آورده باشند.

عزیزان و هنر آموزان دوره های آموزشگاه ماساژ اُم میتوانند انواع مختلف این ابزار را از منبع خود آموزشگاه تهیه کنند تا از کیفیت آنها مطمئن باشند.

 

سایز های مختلف کاپ بادکش برای چیست؟

نکته بسیار مهمی که هنر آموزان این حرفه باید بدانند این است که کاپ های بادکش سایز بدی دارد و دلیل اینکه در اندازه های متفاوت ساخته شده به منظور سهولت کار و آزادی عمل دست ماسور یا کاربر است. بطور کلی همه انواع بادکش در 5 اندازه متفاوت از سایز 1 تا 5 دسته بندی می شوند. البته در مدل هایی تا 7 سایز هم موجود است که بسته به نوع بادکش ( شیشه ای  سیلیکونی  سنگی یا پلاستیکی ) متفاوت است.

سایز های کوچکتر برای چه قسمت هایی از بدن استفاده میشود؟

بادکش های سایز کوچک معمولا کاربرد های ظریفتر دارند و برای پوست و زیبایی کاربرد بیشتری دارند مثل بادکش های سیلیکونی که بیشتر برای ماساژ صورت از آنها استفاده میشود. اما در همین بین از بادکش های کوچک شیشه ای برای عضلات اطراف گردن و کف دست و پا نیز استفاده میشود.

سایز های بزرگتر برای کجا استفاده میشود ؟

بادکش های سایز بزرگ به دلیل داشتن قدرت بیشتر مکش و همچنین دربرگیرندگی مصاحت بیشتر معمولا برای عضلات بزرگ مثل ساق پا و ران ها استفاده میشود اما گاهی هم برای عضلات پهن و وسعت نواحی کتف و شانه ها نیز مورد استفاده قرار میگیرند.

نکته : اگر میخواهید بادکش لغزان کار کنید بهتر است از سایز های متوسط 3 و 4 استفاده کنید چون هم قدرت مانور بیشتری دارند و هم راحت تر میتوان آنها را در دست گرفت و جابجا کرد.

 

روش تمیز کردن و شستشو و استریل کردن انواع ابزار بادکش به تفکیک؟

شیشه ای : بهترین روش برای تمیز کردن این بادکش ها شستشو با آب وصابون هست ولی باید دقت داشته باشید که بعد از شستشو آب داخل کاپ ها نماند که لک نشوند . البته میتوان برای اطمینان خاطر قبل از انجام کار نیز یک مرتبه با دستمال آغشته به الکل ضد عفونی شوند. در این نوع ابزار میشود از مواد شوینده مثل وایتکس برای براق تر شدن هم استفاده کرد حد اکثر ماهی یک بار.

ابزار بادکش شیشه ای

ابزار بادکش شیشه ای

سیلیکونی: برای نظافت این نوع از بادکش ها شستن با آب سرد و مایع کافیست ولی حتما باید بعد از شستشو با دستمال تمیز خشک شوند و فراموش نکنید برای حفظ طول عمر اینها به هیچ عنوان از موادی مثل وایتکس استفاده نکنید چون از کیفیتشان به شدت کاسته میشود.

ابزار بادکش سیلیکونی

ابزار بادکش سیلیکونی

سنگی : برای تمیز کردن ابزار سنگی شستن با آب ولرم یا گرم بلافاصله بعد اتمام کار کافیست ولی حتما باید آنها را با یک دستمال تمیز خشک کرد تا شفافیت و براقیت آنها حفظ شود.

ابزار بادکش سنگی

ابزار بادکش سنگی

پلاستیکی: نوع پلاستیکی در شستشو و نظافت بسیار حساس است و برای شستشو یا خشک کردن نباید از اسکاچ یا پارچه زبر استفاده کرد برای اینکه خیلی زود خش دار و کدر میشوند. بهترین راه نظافت این نوع ابزار استفاده از دستمال نرم آغشته به الکل بلافاصله بعد از استفاده است.

ابزار بادکش پلاستیکی

ابزار بادکش پلاستیکی

بادکش های برقی یا شارژی: این ابزار ها جزو دسته ابزار هایی هستند که رطوبت و مواد ضد عفونی روی آنها به شدت تاثیر مخرب دارد و در وهله اول بهتر است بصورت شخصی سازی استفاده شود اما در صورتی که امکان این نوع استفاده را ندارید و جزو ابزار های عمومی سالن شماست قسمت هایی را که با بدن مراجع در تماس است را با دستمال آغشته به الکل ضد عفونی کند.

ابزار بادکش برقی

ابزار بادکش برقی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *