ماساژ سنگ داغ چیست؟ مزایا و معایب ماساژ سنگ داغ

سالهای سال است که بشر بدنبال آرامش است و از طرق متعددی برای کسب این حس تلاش میکند. عده ای ورزش میکنند تا آرام شوند ، بعضی ها هنر را قرص آرامبخش خود میدانند یعنی سینما میروند و کتاب میخوانند. دسته ای برای آرامش خود هزینه های زیادی میکنند و سفر میروند تا برای مدتی از دغدغه به دور باشند. گروهی نیز که مدنظر ما هستند به سراغ ماساژ میروند. ماساژ حس شگرفی است که میتواند جان تازه ای به بدن خسته همه ما ببخشد. ماساژ انواع متنوعی دارد که هرکدام برای گروهی کاربردی تر است ، در این مقاله به بررسی ماساژ سنگ داغ خواهیم پرداخت. این ماساژ به آرامش عمیقی که به فرد منتقل میکند مشهور است.

ماساژ سنگ داغ

ماساژ سنگ داغ

 

تاریخچه مختصری از ماساژ سنگ داغ

ماساژ سنگ داغ عمل گرم کردن سنگ های صاف و قرار دادن آنها در نواحی و یا حرکت دادن آنها روی قسمت های مختلف بدن در حین ماساژ است. آنها را می توان روی نقاط تنش رها کرد یا با دست برای کمک به گرم کردن و آرام کردن عضلات دردناک استفاده کرد، و این حس لذت بخش و شگفت انگیزی دارد.

اولین استفاده از سنگ های داغ برای بهبود سلامت و آرامش در هند انجام شد. این عمل در میان هندوهای هند تقریباً 5000 سال پیش آغاز شد و آیورودا نام داشت. این شامل قرار دادن سنگ بر روی بدن برای شل کردن عضلات منقبض و تسکین درد مرتبط بود.

حدود 3000 سال بعد، چینی ها از سنگی به نام Bian که هنگام سوزانده شدن ماگ ( ماده سوختنی آتشفشانی حاصل می شود ) برای گرم کردن بدن و درمان بیماری ها ( کاهش درد ، استرس و تنش های عضلانی ) استفاده کردند.

بعدها، بومیان جزایری که ما اکنون به نام هاوایی می شناسیم متوجه شدند که پیچیدن سنگ های گدازه گرم شده در برگ و قرار دادن آنها روی بدن باعث تسکین درد می شود.

سپس سنگ های گرم شده راه خود را به بومیان آمریکا پیدا کردند. اگرچه سنگ‌ها روی بدن اعمال نمی‌شدند، اما بومیان دریافتند که گرمای تولید شده توسط سنگ‌ها باعث کاهش تنش ماهیچه‌ها و آرامش کل بدن می‌شود.

استفاده مدرن از ماساژ سنگ داغ برای پاسخگویی به بسیاری از نیازهای مختلف و متنوع است. معمولاً سنگ‌ها  در آب داغ گرم می‌شوند و پس از سرد شدن جایگزین می‌شوند، که باعث افزایش گردش خون در عضله مورد نظر می‌شود. اگر درمانگر از خود سنگ برای ماساژ استفاده کند، ممکن است آن را با روغن پوشانده یا روی یک ورقه استفاده شود تا لغزش روی پوست تسهیل شود.

ماساژ سنگ داغ با ابزار بیان استون

امروزه استفاده از سنگ بیان پیشرفت چشمگیری داشته و تا جایی پیش رفته مدل های متنوعی از آن با کاربرد های گوناگون طراحی و ساخته شده که میتوانید این تنوع و کارایی را در سایت ombianstone.ir  ببینید و متناسب با نیاز تهیه کنید.

اجازه دهید قدرت گرمای ماساژ با ابزار بیان استون شما را به سطح بالاتری از بهبود و آرامش برساند. سنگ های داغ را می توان به عنوان پیشرفت های ویژه ماساژ در هر مرکز ماساژ و اسپا یا توسط هر خدمات دهنده ای تجربه کرد.

آیا ماساژ سنگ داغ با ابزار بیان استون را امتحان کرده اید؟ اکنون میتوانید این خدمات را در مجموعه ماساژ اُم تجربه کنید ( رزرو خدمات ماساژ سنگ داغ با ابزار بیان استون )

ماساژ سنگ داغ چگونه انجام میگیرد؟

در این نوع از ماساژ از انواع سنگ های آتش فشانی که بیشتر شامل مرمر و سالت میشود ، استفاده میگردد. در ابتدا این سنگ ها در آب جوش حرارت داده شده و سپس آغشته به روغن میشوند. سنگ ها بعد از گذشتن از این مرحله برای ماساژ آماده هستند. ماساژور سنگ های آماده را روی نقاط مهم و حساس بدن قرار داده و آن ها را فشار میدهد تا گرمای سنگ ها به بدن منتقل شده و دمای بدن بالا رود.

با گذشت دقایقی از انجام فعالیت مذکور شاهد آن خواهیم بود که بافت های بدنی رفته رفته نرم شده، گرفتگی های عضلانی به مرور زمان رفع شوند و اینکه اندام هایی که درگیر تنش و فعالیت شدید در روزهای قبل بوده اند دچار آرامش میشوند.

مجموعا اعمال بالا به مرور زمان ستون فقرات را  تحت تاثیر گرمای خود قرار داده و ما شاهد خواهیم بود که سیستم اعصاب مرکزی بدن نیز از خستگی ها رها شده و این آرامش به اعصاب بدن را کمک میکنند.

با انجام ماساژ سنگ داغ ، دمای بدن بالا میرود. ماساژور برای آنکه دمای بدن به تعادل برسد میبایست که از سنگ های مرمر سرد استفاده کند و آنها را جانشین سنگ های قبلی کند تا دما پایین تر بیاید و دمای بدن به تعادلی نسبی برسد.

ماساژ سنگ داغ

ماساژ سنگ داغ

مزایای ماساژ سنگ داغ

علاوه بر مزایایی که ضمن متن کمی بالاتر گفته شد ، این سبک از ماساژ مزایای بیشتری هم دارد.

فیبرومیالژیا یک سندروم درد اسکلتی است که عده ای آن را از انواع رماتولوژی میدانند ، این بیماری متاسفانه هنوز علت یابی نشده. یکی از عواملی که به افراد مبتلا به این بیماری کمک میکند همین ماساژ است.

ماساژ سنگ داغ باعث دفع سموم شده و همینطور برای افزایش تمرکز مفید است.

اگر فردی عصبی هستید که در کمترین زمان کنترل خود را از دست میدهید این ماساژ به شما کمک خواهد کرد.

 

معایب ماساژ سنگ داغ

ماساژ سنگ هاغ همانطور که بسیار جذاب است و علاقه مندان بسیاری دارد معایبی هم دارد و ممکن است برای افرادی مناسب نباشد و به آنها آسیب وارد کند.

بطور مثال دمای سنگهای ماساژ برای شخصی که فشار خون پایین دارد و یا به اصطلاح سرمایی است بسیار لذت بخش می شود ولی اگر شخص سابقه بیماری فشار خون ، چربی خون داشته باشد احساس خفگی و سنگینی میکند و گاها افزایش فشار خون برای شخص خطر ناک هم هست. دیابت هم یکی دیگر از بیماری هایی است که سنگ داغ اگر موجب التهاب بیش ازحد شود آسیب رسان است و چون بافت بدن این افراد دیرتر ترمیم میشود ممکن است خطرناک هم باشد.

–         برای افراد چاق و دارای اضافه وزن کاربرد ندارد

–         برای سنین بالا و دارای بیماری خاص مثل دیابت و فشار خون توصیه نمی شود

–         برای ورزشکاران پر تنش مثل دومیدانی فقط تاثیر ریلکسی دارد

–         برای پوست های حساس و شفاف توصیه نمیشود ( بخاطر احتمال ایجاد لک پوستی )

–         حمل و نقل سخت و سنگین بودن

–         قیمت خیلی زیاد برای تهیه هیتر و سنگ های با کیفیت

–         انواع تقلبی در بازار بسیار است

ماساژ سنگ داغ برای چه افرادی توصیه نمیشود؟

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، اگر دیابت دارید به هیچ عنوان طرف این ماساژ نروید! دیابت بر عملکرد صحیح رگ ها و پوست تاثیر گذاشته و اگر سنگ ها سبب سوختگی شوند ، فرد دچار دیابت به درستی متوجه نخواهد شد.

اگر سرماخورده اید یا آنفولانزا گرفتید از این ماساژ پرهیز کنید تا احوال شما بهتر شود ، بالا رفتن دمای بدن هنگام این بیماری ها خطرناک بوده و تحت هیچ شرایطی توصیه نمیگردد.

اگر بخاطر مصرف داروهایی خاص یا بیماری دچار کاهش غلظت خون شده اید این ماساژ  مناسب شما نخواهد بود.

نهایتا هم به افراد سرطانی ، کسانی که نارسایی قلبی داشته و بانوانی که باردار هستند پیشنهاد میشود اکیدا از انجام این ماساژ پرهیز نمایند.

ماساژ سنگ داغ

ماساژ سنگ داغ

بیشتر بدانید : آموزش ماساژ سنگ داغ

بیشتر بدانید : کارگاه تئوری و عملی آموزش ماساژ سنگ داغ

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *